Nasza działalność wychowawczo-edukacyjna skupia się wokół rozwijania potencjału twórczego dziecka, jego talentów, zdolności czy zainteresowań. Dajemy dzieciom poczucie, że są potrzebne, że mogą, że potrafią. Stawiamy na równość szans oraz poszukiwanie i doświadczanie.
Korzystamy z najnowszych programów wychowania przedszkolnego oraz wypracowanych własnych metod i form. W pracy z dziećmi wykorzystujemy różnorodne, coraz to nowsze pomoce edukacyjne. Wszystkie proponowane przez nas działania są ze sobą integralnie powiązane tzn. obejmują zabawy i zajęcia rozwijające mowę, myślenie, pojęcia matematyczne, samodzielność, kreatywność, aktywność muzyczną, plastyczną, techniczną, motoryczną oraz zdrowotną w kontaktach ze środowiskiem przyrodniczo-społecznym. Promujemy zdrowy styl życia kształtując postawy prozdrowotne. Ponadto, zapewniamy dzieciom terapię logopedyczną oraz pomoc psychologiczno – pedagogiczną w oparciu o przygotowane indywidualne programy terapeutyczne, indywidualne programy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka – dbamy o dzieci ze specjalnym potrzebami edukacyjnymi.
Pracujemy w oparciu o:
– Podstawę Programową Wychowania Przedszkolnego,
– programy wychowania przedszkolnego wybrane przez nauczycieli, programy własne -autorskie opracowane przez nauczycieli, tematyczne projekty edukacyjne, roczny plan pracy przedszkola, koncepcję pracy przedszkola, miesięczne plany pracy wychowawczo – dydaktycznej, innowacje pedagogiczne;
Proces wychowawczo – dydaktyczny realizujemy poprzez metody i techniki aktywizujące:
– Metodę wspomagania rozwoju umysłowego w zakresie matematyki prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
– Pedagogikę Zabawy Klanza
– Metodę Dobrego Startu M. Bogdanowicz
– Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
– Metodę Kinezjologii Edukacyjnej.
Bezpłatne zajęcia organizowane w przedszkolu to: religia, terapia logopedyczna i j. angielski. Natomiast, zajęcia rytmiczno – taneczne opłacane są przez Radę Rodziców.